Reklama
  • Krzysztof Zalewski2018-05-18 06:00:41

    Film Oliviera Nakache i Erica Tolendo bije rekordy popularności. Do tej pory w polskich kinach obejrzało go prawie 650 tysięcy widzów. To absolutny fenomen jak na nasze warunki. Komedia nie schodzi z ekranów kin i pierwszych miejsc kinowych list przebojów. My zastanawiamy się wraz z krytykami filmowymi, na czym tak naprawdę polega sukces „Nietykalnych”.

     

    Od premiery filmu w kwietniu o „Nietykalnych” mówi się nieustannie. Komedię polecają magazyny dla kobiet, sąsiadki emerytki, matki karmiące i dziennikarskie autorytety. Wszyscy jednogłośnie wyznają: „musisz to zobaczyć”. Sukces filmu jest rzeczywiście powalający. Nawet w naszym naTematowym przeglądzie filmowym „Trzy po trzy” był polecany ponad pięć razy, a to zwykle się nie zdarza.

     

    obejrzeniu którego trudno mi przestać się uśmiechać. Film o tym, jak wiele może zależeć od niepoddawania się stereotypom, nie ulegania uprzedzeniom, niepraktykowania fałszywego współczucia i pozostawania otwartym – w każdej sytuacji i w każdym wieku – na przyjaźń, która może się pojawić z niespodziewanej strony” Jak i Maciej Stuhr wyznając na naTemat : – „Nietykalni” to wybitny i zaskakujący film. Zupełnie różni się od współczesnych produkcji, które muszą być o miłości i młodych ludziach. Ten nie posługuje się żadną kliszą. Jest śmieszny i wzruszający. Na papierze skazany byłby na klęskę. Na ekranie triumfuje – mówi Stuhr. A nawet naczelny „niegrzeczny” krytyk Michał Walkiewicz, który przyznaje przekornie: – „Nietykalni” to kwintesencja tego, za co kocham francuskie kasowe przeboje: scenariuszowy banał znika w nich najczęściej pod kolejnymi warstwami rozbrajającego humoru. Na szczycie komediowej piramidki wygodne miejsce zajął Omar Sy – facet ma w sobie tyle wigoru, że mógłby nim obdzielić całe polskie kino gatunków.
    Przekonujące? Statystyki pokazują, że jak najbardziej.


    Czytaj więcej na ilento.pl


    https://ilento.pl/artykul/388,nietykalni-wielki-sukces-francuskiej-komedii-co-za-nim-stoi



Reklama
Reklama
Wróć do