Reklama

WARSZAWA MA 200 AMBASADORÓW POLSKIEJ WÓDKI!

19/03/2016 01:25

10 marca br. ponad 200 osób wzi ęło udział w otwartych warsztatach edukacyjnych zorganizowanych w Warszawie w Muzeum Etnograficznym  przez Muzeum Polskiej Wódki, pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka. Uczestnicy degustowali potrawy w towarzystwie narodowego trunku – polskiej wódki, ucząc się rozpoznawać smaki i łączyć je w nieoczywiste pary. A to wszystko pod kierunkiem ekspertów: Ambasadora polskich wódek, Macieja Starosolskiego oraz znanego kucharza, Grzegorza Łapanowskiego. Było to już trzecie spotkanie w ramach cyklu warsztatów Polish Vodka Tour.

 

Jak rozpozna ć z czego została wyprodukowana polska wódka? Jaki rodzaj wybrać na rodzinne spotkanie? Z czym ją serwować, by podkreśliła smak potraw? Na szereg pytań związanych z historią i kulturą podawania polskiej wódki, a także o tym jak wpisuje się w nowoczesny trend sztuki kulinarnej - foodpairingu, podczas edukacyjnych warsztatów odpowiedzieli mistrzowie smakowych niuansów. Uczestnikom przekazali swoją wiedzę, a także zaprosili do degustacji, by pokazać dlaczego warto dokonywać świadomych wyborów tego, co podajemy gościom i sami konsumujemy.

 

Grzegorz Łapanowski - kucharz, juror i prowadzący w programie Top Chef, właściciel Food Lab Studio, dzielił się swoją wiedzą i doświadczeniami. - Kuchnia Polska nieustannie się zmienia. Zawsze tak było. Ciekawe jest jej nowe oblicze. My gastronomowie sami zadajemy sobie pytanie jaki będzie efekt tej ewolucji. Jedno jest pewne. Kluczem do sukcesu zarówno przy wyrobie trunków, jak i dobrego jedzenia, jest najwyższej jakości surowiec – mówi Grzegorz Łapanowski. - Na warsztaty zaprosiliśmy osoby zainteresowane poznaniem innego oblicza polskiej wódki oraz gotowych na nowe doświadczenia smakowe. Z relacji uczestników wiem, że po naszym spotkaniu, zmienia się sposób patrzenia na wódkę i rozumienie jej smaku - mówi Maciej Starosolski, Ambasador polskiej wódki.

 

Udzia ł w bezpłatnych warsztatach wzięły osoby pełnoletnie, które zgłosiły się poprzez stronę www.polishvodkatour.pl , o przyj ęciu decydowała kolejność zgłoszeń.

 

Organizatorem cyklu warsztatów Polish Vodka Tour jest Muzeum Polskiej Wódki, a patronem Stowarzyszenie Polska Wódka. Celem otwartych spotka ń jest edukacja na temat nowej kultury spożywania polskiej wódki i przybliżenie Polakom czym różni się Polska Wódka od „wódki z Polski”. Marki spełniające definicję Polskiej Wódki będą mogły znaleźć się w pierwszym w Polsce i na świecie Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie planowane jest na drugą połowę 2017 roku.

 

 

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Warszawa centrum




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do