Reklama

Domy Towarowe Wars Sawa Junior w kryzysie? Coraz mniej sklepów w kultowym miejscu

W samym sercu Warszawy, przy ulicy Marszałkowskiej 104/122, znajduje się znany kompleks handlowy - Domy Towarowe Wars Sawa Junior. Powstały w 1969 roku jako element tzw. „Ściany Wschodniej”, przez długie lata uchodził za jeden z największych i najnowocześniejszych w Polsce. Dziś jednak miejsce to przechodzi istotne zmiany - znikają znane sklepy, a liczba najemców drastycznie się zmniejszyła.

Znikające marki

W ostatnim okresie z kompleksu odeszły kilka rozpoznawalnych sieci:

  • po 21 latach działalności sklep H&M zdecydował się opuścić Wars Sawa Junior (artykuł na ten temat można przeczytać tutaj)
  • wcześniej swój salon zamknęła również sieć C&A - ich odejście miało miejsce nagle, bez wcześniejszego zapowiedzenia
  • w ubiegłym roku z budynku wycofały się także marki Zara oraz Calzedonia

 

Jak informują przedstawiciele centrum handlowego:

 

Zmiany wśród najemców są naturalnym elementem rozwoju centrów handlowych. Obecnie przygotowujemy przestrzeń pod nowych partnerów, o których będziemy wkrótce informować. Na tym etapie nie możemy jeszcze ujawniać szczegółów.

 

Aktualny stan i plany

Obecnie w Wars Sawa Junior działa już tylko 8 sklepów. Wśród nich można wymienić marki takie jak adidas, HalfPrice czy Flying Tiger Copenhagen. Jednocześnie zapowiedziano powrót japońskiej sieciówki odzieżowej Uniqlo - ma ona otworzyć salon w budynku po modernizacji.

W sąsiedztwie obiektu również widać zmiany - dawny dom handlowy Sezam zakończył działalność na początku roku, a jego przestrzeń zajęła sieć fitnessowa Zdrofit, która otworzyła tam siłownię.

 

Czy to zapowiedź większej transformacji?

Zmiany w Wars Sawa Junior wskazują, że tradycyjny model galerii handlowej w śródmiejskiej lokalizacji może potrzebować adaptacji - mniejsza liczba sklepów, bardziej unikatowi najemcy, być może powrót do miksu usługowego i rekreacyjnego niż tylko detalicznego. Z wypowiedzi zarządu wynika: „zmiany… są naturalnym elementem rozwoju centrów handlowych” - co sugeruje, że obiekt nie tyle upada, co zmienia się.

 

Zatem mimo ubytków znanych marek - na co klienci zwracają uwagę - możliwe że czas dla obiektu otwiera nowy etap. W centrum Warszawy nadal pozostaje jedna z bardziej prestiżowych lokalizacji handlowych, a powrót Uniqlo może być sygnałem ożywienia.

Źródło: Radio Eska
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Warszawa centrum




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do