Reklama

Gigantyczne opóźnienia tramwajów w centrum. Tramwajowy paraliż na Alei Jana Pawła II

W godzinach porannego i popołudniowego szczytu Aleja Jana Pawła II w okolicach kina Femina zamienia się w tramwajowe wąskie gardło. Składy ustawiają się w długich kolejkach, kursy „sklejają się”, a pasażerowie mówią nawet o 20-minutowych postojach i zerwanych przesiadkach.

Dlaczego tramwaje stoją?

Sytuacja nasiliła się po czasowym wyłączeniu torów w al. „Solidarności” w kierunku Woli. Składy, które zwykle rozkładały się na układzie z al. „Solidarności”, zostały przekierowane na Aleję Jana Pawła II. To sprawiło, że w rejonie Muranowa, Nowolipek i przystanku Kino Femina powstają długie kolejki. Linie 17, 19, 33, 70 i 73 podjeżdżają do przystanku seriami, a przejazdy przez skrzyżowania odbywają się z dużymi przerwami. Po kilku kursach jadących „ławą” pojawiają się wielominutowe luki, co skutkuje zerwanymi przesiadkami i tłokiem na przystankach.

 

Tramwaje Warszawskie: winna tymczasowa organizacja ruchu

 

Potwierdzam, że notujemy opóźnienia tramwajów na dojeździe do Feminy. Przekazaliśmy informacje Zarządowi Dróg Miejskich, który wdrażał czasową organizację ruchu w związku z pracami prowadzonymi przez tę instytucję w al. Solidarności. Trwa weryfikacja przez konserwatorów ZDM - mówi Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich

 

Problemy wynikają nie tylko z wyłączenia torów, ale również ze zwężeń jezdni w rejonie skrzyżowania z ul. Żelazną i nowego programu sygnalizacji świetlnej. Choć wprowadzono dodatkowe linie (70 i 73) oraz autobusową komunikację zastępczą, w godzinach szczytu nie rozładowują one zwiększonego ruchu na Alei Jana Pawła II.

 

Pasażerowie domagają się zmian

Na przystankach coraz częściej dochodzi do spięć i nerwowych sytuacji. Wagony są przepełnione, część osób rezygnuje z dalszej jazdy w połowie trasy, inni spóźniają się do pracy i szkół. Negatywne emocje kierowane są w stronę motorniczych - choć to nie oni odpowiadają za organizację ruchu i ustawienia świateł.

 

W zgłoszeniach mieszkańców dominują trzy postulaty:

  • dostosowanie sygnalizacji świetlnej do faktycznych potoków pasażerskich w szczycie
  • zwiększenie liczby kursów na trasach objazdowych
  • lepsza informacja „na miejscu” - zarówno przez komunikaty głosowe, jak i widocznych informatorów

 

Utrudnienia potrwają do 28 września. Pasażerowie oczekują, że w tym czasie miasto wypracuje skuteczniejsze rozwiązania.

Źródło: Miejski Reporter
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Warszawa centrum




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do