W dniach 13-16 listopada 2025 r. czekają pasażerów na linii M1 spore utrudnienia komunikacyjne - zdecydowano się na czasowe wyłączenie ruchu na odcinku między stacjami Wilanowska a Słodowiec, by przeprowadzić niezbędne prace techniczne.
Wieczorem 13 listopada (od około godziny 21:30) ruszy kompleksowa modernizacja: zostaną wymienione m.in. systemy sterowania ruchem pociągów oraz podstacja energetyczna. Prace obejmą także konkretne stacje jak Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański oraz stację Politechnika, na której wymieniona zostanie rozdzielnica prądu stałego. W związku z tym prowadzenie ruchu metra na całej trasie stało się niemożliwe.
Podziemna kolej w tym czasie obsługiwać będzie jedynie dwa fragmenty: Kabaty → Wilanowska oraz Młociny → Słodowiec. Pozostały odcinek zostanie zastąpiony specjalną komunikacją naziemną.
Właśnie na ulice wyjadą autobusy linii ZM1, które będą kursować wzdłuż trasy metra M1, zatrzymując się przy przystankach zlokalizowanych w pobliżu nieczynnych stacji: Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont - Słodowiec. Częstotliwość odjazdów w ciągu dnia będzie wynosić około 3 minuty (w niedziele co 4 minuty, wieczorami co 5-7,5 minuty). Do tego dołączą tramwaje linii 61 i 76, które również przejadą trasą umożliwiającą przesiadkę w pobliżu stacji metra.
Prace zaplanowano tak, by przerwa w kursowaniu metra była jak najkrótsza i by pasażerowie mogli w miarę komfortowo przemieszczać się zamiennymi środkami. Na stacjach wyłączonych z ruchu pasażerom będą pomagać informatorzy Zarządu Transportu Miejskiego.
Warto więc zaplanować swoją podróż z wyprzedzeniem i pamiętać, że choć system metra w Warszawie obsługuje około 700 tys. osób dziennie, chwilowe wstrzymanie części trasy to inwestycja w bezpieczeństwo i sprawność działania całej sieci.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie