Reklama

Nowy Plac Defilad

Działacze warszawskiej Nowoczesnej zapowiadają przebudowę Placu Defilad.

Ze strony działaczy warszawskiej Nowoczesnej powstał plan przebudowy Placu Defilad oraz uczynienia z niego nowoczesnej mekki kulturalnej. Powstały już pierwsze wizualizację, a także postulat powołania miejskiego pełnomocnika odpowiedzialnego za tereny okalające Pałac Kultury. 

Plan zakłada podzielenie terenu na cztery części: wschodnią - kulturalną, południową - strefę życia, zachodnią - biznesową i północną - strefę zieleni. Sławomir Potapiowicz, przewodniczący Nowoczesnej w Warszawie, wypowiada się następująco: "Plac Defilad to centralny punkt Warszawy i Polski. Od dekad pozostaje przestrzenią nieuporządkowaną, której kształt ma się nijak do jej znaczenia, wynikającego z bogatej historii i wyjątkowego położeniaOd lat dziewięćdziesiątych obserwujemy tu bałagan i brak skutecznych działań zmierzających do przywrócenia Placu Defilad i jego najbliższego otoczenia mieszkańcom. Widzieliśmy tu już ogromne targowisko, szpetne pawilony handlowe, a nawet wesołe miasteczko. Dziś mamy w samym centrum stolicy wielki parking i coś na kształt dworca autobusowego. Najwyższy czas coś z tym zrobić". Wschodnia część (od ul. Marszałkowskiej) czyli kulturalna obejmuje projekt Muzeum Sztuk Nowoczesnych oraz drugiego takiego budynku pomiędzy którymi będzie plac przystosowany do różnych wydarzeń i przedsięwzięć. W południowej strefie życia (Al. Jerozolimskie) głównym celem jest zatrzymanie wyludniania się Śródmieścia oraz danie na tacy punktu zaczepienia dla turystów poprzez miejsca handlowe i kulturalne. Strefa ma być przyjazna zarówno dla mieszkańców jak i turystów. Zachodnia strefa biznesowa (ul. Emilii Plater) ma w planie aż dwa wieżowce z przeznaczeniem na biura ze względu na duże zapotrzebowanie z rynku inwestycji. Północną strefę zieleni (ul. Świętokrzyska) miałaby czekać rewitalizacja Parku Świętokrzyskiego. W planie jest również ograniczenie ruchu drogowego na ul. Marszałkowskiej oraz na Al. Jerozolimskich. Sekretarz Nowoczesnej Marek Szolc tłumaczy to tak: "Nie możemy sobie pozwolić na odcięcie tak istotnego fragmentu miasta od pozostałych części Warszawy arterią komunikacyjną. Musimy zorganizować transport zbiorowy tak, by w centrum Warszawy był on domyślnym wyborem dla ogromnej większości mieszkańców".

Będziemy z zainteresowaniem śledzić postępy tego projektu oraz czekać na wyznaczenie pełnomocnika do zarządzania terenem otaczającego Pałac Kultury. 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Warszawa centrum




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do