
160 pojazdów „taxi" skontrolowali w ostatni weekend śródmiejscy strażnicy. W 35 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości. Najczęściej dotyczyły one braku identyfikatora, zdanego egzaminu uprawniającego do wykonywania usług taksówkowych w stolicy i niewłaściwego oznakowania. Działania spotkały się z pozytywnym odbiorem uczciwych taksówkarzy
Wzmożone kontrole w centrum miasta
W piątek i sobotę strażnicy miejscy ze Śródmieścia wspólnie z pracownikami Biura Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Urzędu Kontroli Skarbowej oraz Policji przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów „taxi". W trakcie prowadzonych kontroli strażnicy miejscy sprawdzali m.in. dokumenty, które powinien posiadać kierowca świadczący legalne usługi taksówkowe oraz prawidłowość oznakowania pojazdów.
Naszym zadaniem jest ujawnianie kierowców podszywających się pod taksówkarzy, a tym samym eliminowanie prób oszustwa, ograniczenie przypadków prowadzenia pojazdów „taxi" przez osoby nie znające topografii miasta, bez licencji lub nawet nie posiadające uprawnień do prowadzenia pojazdów – mówi strażnik Dominik Chrząszcz z I Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy.
Strażnicy miejscy w trakcie ostatnich działań akcyjnych skontrolowali 160 pojazdów „taxi". W 35 przypadkach stwierdzono nieprawidłowości dotyczące najczęściej: braku identyfikatora, braku zdanego egzaminu na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową, braku licencji.
Działania, które konsekwentnie prowadzimy z pracownikami urzędu miasta i innymi służbami, zaczynają przynosić efekty. Kierowcy wobec których wcześniej prowadziliśmy czynności, albo rezygnują z dalszej nielegalnej działalności, albo uzupełniają braki, chociażby dotyczące konieczności zdania właściwego egzaminu. Jest lepiej, ale kontrole muszą być jeszcze kontynuowane. Wszystkim zaangażowanym instytucjom zależy na tym, aby w stolicy pasażer wsiadając do taksówki czuł się bezpiecznie – mówi mł. spec. Paweł Dąbrowski z I Oddziału Terenowego Straży Miejskiej m.st. Warszawy.
Strażnicy w trakcie prowadzonych kontroli ujawnili również przypadek świadczenia usług taksówkowych pojazdem bez ważnych badań technicznych. W kolejnym przypadku stwierdzono, że kierujący miał cofnięte uprawnienie do prowadzenia pojazdów. Kierowca został ujęty i przekazany do dalszych czynności Policji.
Uczciwi taksówkarze popierają działania strażników miejskich Kontrole prowadzone przez strażników miejskich spotkały się z pozytywnym odbiorem legalnie działających taksówkarzy.Pseudo-taksówkarze robią najgorszą robotę i później zła opinia ciągnie się za nami, za legalnymi taksówkarzami, którzy posiadają licencje, dlatego takie kontrole straży miejskiej czy Policji są uzasadnione i słuszne. Ten, kto działa legalnie, nie ma nic do ukrycia – mówi taksówkarz z 15 - letnim doświadczeniem. Nie mają zielonego pojęcia, nie znają miasta, nie mają identyfikatorów, nie mają działalności gospodarczej, a jeżdżą. Kontroli powinno być jak najwięcej, aby tacy ludzie nie wozili pasażerów – mówi taksówkarz z 19 - letnim doświadczeniem.
Kontrole pojazdów „taxi" prowadzone przez straż miejską, nie ograniczają się tylko do działań akcyjnych. Są realizowane w ramach codziennych zadań przez patrole interwencyjne. W ubiegłym roku funkcjonariusze straży miejskiej na terenie całego miasta skontrolowali 2554 pojazdy „taxi". W wyniku przeprowadzonych przez strażników miejskich czynności 1479 sprawców wykroczeń zostało ukaranych mandatami karnymi.
Wsiadając do taksówki warto zwrócić uwagę na:
• prawidłowe oznakowanie taksówki, czyli żółto-czerwony pas (w barwach Warszawy) z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy,
• w górnym prawym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, numerem licencji taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym pojazdu,
• wewnątrz pojazdu powinien znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem,
• w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca po zewnętrznej stronie szyby o cenie za 1 km w I strefie taryfowej; rewers tabliczki, widziany z siedzenia pasażera, powinien zawierać taryfę opłat.
Źródło: http://www.strazmiejska.waw.pl/
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie