Reklama

Warszawa usuwa bariery architektoniczne

Warszawa systematycznie usuwa bariery architektoniczne. Dzięki temu osoby z niepełnosprawnościami mogą łatwiej poruszać się po mieście. Stołeczny program Biura Infrastruktury w ciągu ostatnich ośmiu lat usunęło ponad 1000 barier architektonicznych. W wielu miejscach obniżono krawężniki, namalowano pasy ostrzegawcze lub wyrównano chodniki. 

Inicjatywa narodziła się w 2014 dzięki Warszawskiej Mapie Barier. We współpracy z Biurem Infrastruktury i zarządcą dróg realizowano co roku po kilkadziesiąt projektów. Mimo że koszt ich wykonania może wynosić od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, to te pozornie małe inwestycje prowadzą do regularnego poprawiania dostępności warszawskich ulic dla wszystkich użytkowników.

Tylko w 2022 r. ze środków Biura Infrastruktury na dzielnicowe roboty przeznaczono 600 tys. złotych. Kwota ta pozwoliła na przeprowadzenie 31 inwestycji na terenie siedmiu dzielnic.

Śródmiejskie innowacje

Najwięcej pieniędzy, bo blisko 150 tys. zł, zostanie wydanych na remonty w Śródmieściu. Przebudowane zostaną m.in. przejścia dla pieszych: u zbiegu Długiej i Barokowej, Przechodniej i Ptasiej. Obniżone zostaną krawężniki i nawierzchnie obok miejsc parkingowych, na przykład na ul. Emilii Plater, Hożej i Polnej.

W tym roku największą inwestycją mającą na celu eliminację barier architektonicznych w mieście będzie przebudowa placu Na Rozdrożu. Głównym założeniem inwestycji jest budowa wind na przystankach autobusowych przy Trasie Łazienkowskiej oraz remont schodów i przystanków. Windy stanowić będą znaczne ułatwienie dla osób starszych, niepełnosprawnych i opiekunów z dziećmi, dla których to miejsce jest obecnie całkowicie niedostępne. 

To jednak nie wszystko - w ramach modernizacji przewidziano również wiele innych udogodnień: perony zostaną poszerzone, wyposażone w większą ilość miejsc siedzących oraz wyższy, profilowany krawężnik, co ułatwi wejście do autobusu. 

W tym roku Zarząd Dróg Miejskich (ZDM) planuje przeprowadzenie kilku projektów o zasięgu miejskim. Jeden z nich to "Zielona Marszałkowska". W ramach projektu budowy ścieżki rowerowej, na placu Bankowym, niedaleko pomnika Juliusza Słowackiego, zostanie zbudowana pochylnia na schodach. Sam chodnik również zostanie odnowiony. Po remoncie piesi nie będą już musieli poruszać się po nierównym asfalcie.

Co jeszcze zmieni się w Warszawie?

Na Ochocie, wzdłuż ulicy Powstańców Wielkopolskich, obniżone zostaną  krawężniki. Podobne udogodnienie zostanie wprowadzone w ośmiu lokalizacjach na Mokotowie. Dzielnica Włochy uzupełni płyty ostrzegawcze w rejonie piętnastu skrzyżowań.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Warszawa centrum




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do