Reklama

Warszawa inwestuje w al. Jana Pawła II - ponad 10 mln zł na zieleń i infrastrukturę rowerową

Miasto Warszawa podpisało umowę z wykonawcą na modernizację al. Jana Pawła II. Inwestycja o wartości ponad 10 milionów złotych obejmie budowę nowej drogi rowerowej, zwiększenie ilości zieleni oraz przebudowę przestrzeni publicznej.

Nowa ścieżka rowerowa i przebudowa ulicy

Po wschodniej stronie alei, na odcinku od ronda ONZ do al. „Solidarności”, powstanie nowa trasa rowerowa o szerokości 2,5 metra. “Blisko kilometrowa trasa powstanie po wschodniej stronie alei, łącząc rondo ONZ z aleją ‘Solidarności’” - podkreślają drogowcy.

 

Równolegle przebudowana zostanie ulica Twarda - będzie funkcjonować jako jednokierunkowa (w kierunku zachód–wschód). Na skrzyżowaniu obu dróg znajdzie się wyniesione przejście i przejazd rowerowy. Cała nowa infrastruktura - chodniki i droga dla rowerów - zostanie także doświetlona.

 

Zieleń, parki kieszonkowe i nowa estetyka

Projekt przewiduje utworzenie trzech parków kieszonkowych wzdłuż alei. Każdy z nich będzie wyposażony w nowoczesne ławki i metalowe siedziska, a także bogatą zieleń z kwiatami, bylinami, trawami i niskimi krzewami.

Nawierzchnia parków zostanie wykonana z wielkoformatowych, białych płyt (100×50 cm) połączonych z wąskimi płytami w odcieniach antracytu (80×10 cm). Płytom nie towarzyszyć będą tradycyjne obrzeża - mają się płynnie łączyć z zielenią.

Planowane jest nasadzenie aż 99 drzew, które mają uzupełnić istniejące szpalery i utworzyć nowe ciągi wzdłuż chodników. Wśród drzew pojawią się m.in. platany, klony, jarzęby oraz wiśnie ptasie i piłkowane.

 

Umowa i harmonogram prac

Wybranym wykonawcą został konsorcjum firm Balzola i Lantania - ich oferta opiewa na nieco ponad 10,1 miliona złotych. Prace mają zostać ukończone w ciągu 8 miesięcy od momentu podpisania umowy.

 

Część większego planu inwestycyjnego

Modernizacja al. Jana Pawła II wpisuje się w szerszy plan Warszawy dotyczący zrównoważonej mobilności i poprawy przestrzeni miejskiej. W centralnej części miasta trwają lub są w przygotowaniu projekty o wartości przekraczającej 100 milionów złotych.

Wśród nich znajdują się już drogi rowerowe w al. „Solidarności” (wraz z fragmentem ul. Leszno), a także na ulicach Andersa i Marszałkowskiej. Wkrótce rozpocznie się także budowa trasy rowerowej przy ul. Grzybowskiej.

 

Dzięki tym inicjatywom Warszawa chce nie tylko poprawić komfort jazdy rowerem, ale także wzbogacić przestrzeń publiczną - poprzez więcej zieleni, lepszą estetykę i wyższej jakości elementy małej architektury.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Portal Warszawa centrum




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do