
Miasto Warszawa podpisało umowę z wykonawcą na modernizację al. Jana Pawła II. Inwestycja o wartości ponad 10 milionów złotych obejmie budowę nowej drogi rowerowej, zwiększenie ilości zieleni oraz przebudowę przestrzeni publicznej.
Nowa ścieżka rowerowa i przebudowa ulicy
Po wschodniej stronie alei, na odcinku od ronda ONZ do al. „Solidarności”, powstanie nowa trasa rowerowa o szerokości 2,5 metra. “Blisko kilometrowa trasa powstanie po wschodniej stronie alei, łącząc rondo ONZ z aleją ‘Solidarności’” - podkreślają drogowcy.
Równolegle przebudowana zostanie ulica Twarda - będzie funkcjonować jako jednokierunkowa (w kierunku zachód–wschód). Na skrzyżowaniu obu dróg znajdzie się wyniesione przejście i przejazd rowerowy. Cała nowa infrastruktura - chodniki i droga dla rowerów - zostanie także doświetlona.
Zieleń, parki kieszonkowe i nowa estetyka
Projekt przewiduje utworzenie trzech parków kieszonkowych wzdłuż alei. Każdy z nich będzie wyposażony w nowoczesne ławki i metalowe siedziska, a także bogatą zieleń z kwiatami, bylinami, trawami i niskimi krzewami.
Nawierzchnia parków zostanie wykonana z wielkoformatowych, białych płyt (100×50 cm) połączonych z wąskimi płytami w odcieniach antracytu (80×10 cm). Płytom nie towarzyszyć będą tradycyjne obrzeża - mają się płynnie łączyć z zielenią.
Planowane jest nasadzenie aż 99 drzew, które mają uzupełnić istniejące szpalery i utworzyć nowe ciągi wzdłuż chodników. Wśród drzew pojawią się m.in. platany, klony, jarzęby oraz wiśnie ptasie i piłkowane.
Umowa i harmonogram prac
Wybranym wykonawcą został konsorcjum firm Balzola i Lantania - ich oferta opiewa na nieco ponad 10,1 miliona złotych. Prace mają zostać ukończone w ciągu 8 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Część większego planu inwestycyjnego
Modernizacja al. Jana Pawła II wpisuje się w szerszy plan Warszawy dotyczący zrównoważonej mobilności i poprawy przestrzeni miejskiej. W centralnej części miasta trwają lub są w przygotowaniu projekty o wartości przekraczającej 100 milionów złotych.
Wśród nich znajdują się już drogi rowerowe w al. „Solidarności” (wraz z fragmentem ul. Leszno), a także na ulicach Andersa i Marszałkowskiej. Wkrótce rozpocznie się także budowa trasy rowerowej przy ul. Grzybowskiej.
Dzięki tym inicjatywom Warszawa chce nie tylko poprawić komfort jazdy rowerem, ale także wzbogacić przestrzeń publiczną - poprzez więcej zieleni, lepszą estetykę i wyższej jakości elementy małej architektury.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie